Contactcenter medewerker

Je voert telefoongesprekken met klanten om producten te verkopen of informatie te krijgen. Tijdens het bellen zet je alle informatie die je krijgt in de computer. 


Contactcenter medewerker is iemand die...

  • een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten voert
  • telefonisch informatie geeft en producten verkoopt
  • alles direct in de computer zet en e-mails verstuurt
  • zich aan een draaiboek houdt bij de verkoopgesprekken

In het kort...

Je voert telefoongesprekken met klanten om producten te verkopen of informatie te krijgen. Tijdens het bellen zet je alle informatie die je krijgt in de computer. 


Past het bij je?

Klantvriendelijk

Je bent servicegericht en sociaal vaardig. Je informeert en adviseert de klant.

Gedreven

Je bent een harde werker en zorgt dat je de gestelde targets haalt. 

Commercieel

Je belt naar klanten en probeert zoveel mogelijk producten te verkopen.

Skills die je nodig hebt:

  • klantgerichtheid
  • stressbestendigheid
  • commerciële instelling
  • sociaal vaardig

Waar werk je?

Je werkt bij een bank, verzekeringsmaatschappij of callcenter.


Je loopbaan

Je kunt doorgroeien naar contactcenter teamleider of commercieel medewerker binnendienst.


Salaris

Als beginnend Contactcenter medewerker verdien je tussen de 1300 en 1550 euro bruto per maand bij een volledige werkweek (situatie januari 2018).

Locaties voor de opleiding contactcenter medewerker

Contactcenter medewerker

Sector Economie
Domein Economie en administratie
Leerweg BBL, BOL
Niveau 3
Leerjaren 1
mboRijnland
Leerweg Duur Locatie
BBL, BOL 1 Betaplein
Leiden

Beroepen met bureauwerk

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info